dissabte, 19 de desembre del 2015

Els millors ocellets pels calamars (I)

Després de dos mesos molt irregulars quan a eging es refereix, ja puc fer el primer rànquing d'ocellets de la temporada. Abans de fer el llistat també cal dir que empro moltíssims ocellets a cada sortida i els vaig canviant cada cinc o sis llançaments. Però també és cert que hi ha ocellets que poso més que d'altres. I això ho dic perquè crec sincerament que l'esca que més pesca és la que més temps està dins l'aigua. El rànquing he decidit fer-lo per model, mida i color quan podia haver-lo fet sense tenir en compte el color o la mida. D'aquesta manera haguessin entrat altres esquers, com els Mag Cast, que m'han donat captures en varis colors o altres DTD. Bé, aquí teniu el rànquing dels "millors ocellets pels calamars" del que va de temporada.


1 i 2- DTD Full Color Oita color White 3.0 i 3.5.
Aquest ocellet és el que més captures m'ha donat amb molta diferència. És tot blanc i té un glow més bé verd/groc. I m'ha donat calamars tant amb la mesura 3.0 com amb la 3.5. No sabria dir quin ha pescat més. El 3.0 pesa 16,2 grams, mesura 90 mm. i profunditza a una velocitat de 4,5 s/m. El 3.5 pesa 17,2 grams, mesura 100 mm. i profunditza a 4 s/m.




3- Yo Zuri / Duel Aurie Q Ace color IMIW 3.0.
Possiblement aquest esquer no sigui molt emprat pels pescadors d'eging. Té uns colors que no són els típics, però m'ha demostrat ser brutal. La mida és 3.0, mesura 90 mm i pesa uns 16 grams. La velocitat de descens són uns 3,1 s/m. Potser la seva efectivitat vengui de la seva coloració, molt variada i amb forts contrastos gràcies a que té Side Tape Body, és a dir, té el cos interior pintat multicolor.




4- Yo Zuri / Duel Aurie Q RS color SIW 3.5.
Ja us he parlat en una altre ocasió dels ocellets Aurie Q. Aquest model RS de color natural tipus sardina és senzillament molt pescador. Són molts els pescadors que empren colors naturals quan encara és de día i els abandonen durant les hores fosques. Però a mi aquest Esquer m'ha pescat a tota hora. La versió que empro és la 3.5, de 105 mm i uns 21 grams de pes. La seva velocitat de profundització és d'uns 3 s/m. 



5- Yo Zuri / Duel Pata Pata Q color LP.
Quan els vaig aconseguir pensaba que els Pata Pata marcarien més la diferència (veure l'article). Són una novetat de la marca Yo Zuri / Duel i, per tant, pensava que les innovacions que hi han fet farien que aquests esquers destaquessin més. La conclusió a la que he arribat és que són pescadors, sobre tot aquest color, però no més que els models Aurie Q. Tal vegada sigui per sort, perquè els poso menys a la grapa o jo que se, però no m'han donat donat tantes captures com els altres. Aquest model és el 3.0, de 90 mm i 14,5 grams. Profunditza 3,5 s/m.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada