dilluns, 16 de maig del 2016

Influència del baix a l'spinning

Aquest cap de setmana he anat a pescar a spinning amb alguns companys. Ells normalment no practiquen l'spinning, però són molt bons pescadors i saben el que fan. La qüestió que vull comentar és que a plena llum del dia, amb el sol encara ben visible, només jo vaig ser capaç de posar en sec alguns espets.


Tots tinguérem moltes persecucions. Inclús l'espet més gran, un vertader monstre, va atacar tímidament l'esquer del company, però ho va fer de manera tan fluixa que ni va arribar a mossegar.



La diferència entre els companys i jo mateix era, bàsicament, el baix. Jo portava un 0,23 de fluorocarboni Duel Carbon Max (ja en vaig parlar a un altre post) d'1,5 metres i ells un baix del 0,40 de no sé quin fluorocarboni de la mateixa llargària.


Tot això em fa pensar amb la importància que té el baix a l'hora de pescar, al manco de dia. Foren tants els espets que ens perseguiren sense acabar de mossegar l'esquer, que perdérem el compte. Però els tres que es decidiren a mossegar de dia ho feren a diferents esquers, tots ells a la canya que tenia el fluorocarboni prim. Als esquers fermats amb el 0,40 no els atacaren en cap moment, tot i perseguir-los d'aprop.


Aquesta és una reflexió que vull compartir perquè són molts els pescadors que diuen que no és important la gruixa del baix, que el fluorocarboni només és una qüestió de marqueting o que si els peixos tenen gana, piquen a tot. Potser m'equivoqui, però vista l'experiència del cap de setmana, em reafirm en la creença que més val pescar prim amb fil de fluorocarboni, sobretot si es de dia i amb aigües calmades. Ja me direu que en pensau de tot plegat i si són manies meves.


Salut i pesca responsable.
Pesca a Mallorca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada